佐藤 直之(Naoyuki Sato)
satonao[AT]jaist.ac.jp
著書・学術論文誌掲載論文
- Naoyuki Sato, Fujiki Tsubasa and Kokolo Ikeda, 戦術的ターン制ストラテジーゲームにおけるAI構成のための諸課題とそのアプローチ, 情報処理学会論文誌, Accepted, 2016-09.
業績(国際会議)
- Naoyuki Sato and Kokolo Ikeda, Three Types of Forward Pruning Techniques to Apply Alpha Beta Algorithm to Turn-Based Strategy Game, IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG2016), pp.294-301, 2016-09.
- Kokolo Ikeda, Simon Viennot and Naoyuki Sato, Detection and Labeling of Bad Moves for Coaching Go, IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG2016), pp395-402.
- Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda and Takayuki Wada, Estimation of Player’s Preference for Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method, IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG2015), pp.51-59, 2015-08.
- Naoyuki Sato, Sila Temsiririkkul, Shogo Sone and Kokolo Ikeda, Adaptive Fighting Game Computer Player by Switching Multiple Rule-based Controllers, 3rd International Conference on Applied Computing and Information Technology (ACIT2015), 2015-07.
- Naoyuki Sato, Adapteive Fighting Game Computer Player by Switching Various Players, Biyani's International Conference in Jaipur (BICON2015), pp.39-42, 2015-09
業績(国内学会発表)
- 佐藤 直之, Sila Temsiririrkkul, Luong Huu Phuc, 池田 心, Influence Mapを用いた経路探索による人間らしい弾避けのシューティングゲームAI プレイヤ, Accepted, 2016-09.
- 中川 絢太 , 佐藤 直之 , 池田 心,ゲームの目的達成のみを追求したAIでは生まれにくいゲーム内行動の分類と考察, 第36回ゲーム情報学研究会,(2016-03)
- 萩原 涼太,山田 渉央,佐藤 直之,池田 心, 麻雀における相手の和了点数予測法の性能評価, 第35回ゲーム情報学研究会,(2016-03)
- 佐藤直之,藤木翼,池田心,ターン制戦略ゲームにおける局面評価値構成のための局面分割および単純化ゲームのオフライン木探索, 第20回ゲームプログラミングワークショップ,査読あり(oral short),(2015-11)
- 大町洋,佐藤直之,池田心,複数ソルバを用いた上海ゲームのインスタンス生成, 第18回ゲームプログラミングワークショップ,査読あり(ポスター発表),(2013-11)
修士論文
- 佐藤直之,Relevance Zone Oriented Searchの拡張と連珠への適用,北陸先端科学技術大学院大学 情報科学研究科 修士論文, (2014).