北陸先端科学技術大学院大学 [JAIST] - 研究者総覧
現在ページ トップページ 検索結果研究者紹介>全件表示

発表論文表示
表示方法:
表示順:

 

 

長谷川 忍 (ハセガワ シノブ) 准教授
情報科学系、ゲーム・エンタテインメント領域

26件中1-20件目

  • 1. Concept Map Building from Linked Open Data for Cybersecurity Awareness Training,Zheyu Tan, Shinobu Hasegawa, Razvan Beuran,Japanese Society for Artificial Intelligence (JSAI) Special Interest Group on Advanced Learning Science and Technology Workshop (SIG-ALST83),1,6,2018/07/14
  • 2. The Instructional Thematic Game for Children with Mild Mental Retardation: for Enhancement of Left-Right Recognition Skill,Dandhi Kuswardhana, Shinobu Hasegawa, Juhanaini Juhanaini,International Journal of Electrical and Computer Engineering (IJECE),7,1,469-478
  • 3. Students’viewpoint of computer game for training in Indonesian universities and high schools,Didin Wahyudin, Shinobu Hasegawa, & Apep Kamaludin,Education and Information Technologies doi:10.1007/s10639-016-9522-9
  • 4. 学生データを利活用した大学院教育の質保証に関する一考察 -教育・学習統合データベース構築を通して-,林透,長谷川忍,大学教育研究ジャーナル,13,10-22
  • 5. Development of an electronic partogram for safe and secure labor management,Chisato Yamazaki, Shinobu Hasegawa, & Keiko Shimada,Journal of the Tsuruma Health Science Society Kanazawa University,40,1,1-10
  • 6. Mobile Serious Game Design for Training Ethical Decision Making Skills of Inexperienced Disaster Volunteers,Didin Wahyudin & Shinobu Hasegawa,The Journal of Information and Systems in Education,14,1,28-41
  • 7. Cultivating Listening Skills for Academic English Based on Strategy Object Mashups Approach,Hangyu Li, Hajime Kira, & Shinobu Hasegawa,IEICE Transaction Information & System,E99-D,6,1615-1625
  • 8. 大学院生の補完的学習環境としての講義アーカイブシステムの運用と分析,吉良 元,長谷川 忍,教育システム情報学会誌,Vol.32,No.1,pp.98-110,2015
  • 9. A multi-layer map-oriented resource organization system for web-based self-directed learning combined with community-based learning,Hangyu Li, Shinobu Hasegawa, Akihiro Kashihara,Reseach and Practice in Technology Enanced Learning, DOI 10.1186/s41039-015-0012-2,2015
  • 10. An Instructional Design Model and Criteria for Designing and Developing Online Virtual Labs,Ahmed, Mohamed Elsayed, and Shinobu Hasegawa,An Instructional Design Model and Criteria for Designing and Developing Online Virtual Labs,Vol.4,No.3,89-105,2014
  • 11. A Mining Technique for Extraction of Presentation Schema from Presentation Documents Accumlated in Laboratory,Shinobu Hasegawa & Akihiro Kashihara,Research and Practice in Technology Enhanced Learning,Vol.8,No.1,pp.153-169,2013/05
  • 12. 研究コミュニティ知の表現・構造化を支援するHyperblogシステムの開発,永留圭祐, 柏原昭博, 長谷川忍,教育システム情報学会誌,Vol. 28,No. 1,pp.94-107,2011
  • 13. Hands-on Environments for Network Technologies on StarBED,T. Miyach, S. Miwa, S. Hasegawa, Y. Tan, and Y. Shinoda,Educational Technology Research (Translation),Vol.34,pp.107-118,2011
  • 14. ネットワークコミュニティにおける教育・学習支援のための要素技術,長谷川忍,柏原昭博,教育システム情報学会誌,Vol. 28,No. 1,pp.9-20,2011
  • 15. StarBEDを利用したネットワーク体験演習環境の構築,宮地利幸,三輪信介,長谷川忍,丹康雄,篠田陽一,日本教育工学会論文誌,34巻,3号
  • 16. 多様な学習活動を支援する統合学習媒体,王文涌,長谷川忍,柏原昭博,仲林清,池田満,上田俊夫,乙守信行,日本教育工学会論文誌,34巻,3号
  • 17. インフォーマルな経験情報の共有に基づく就職活動支援SNSの開発,長谷川忍,高橋咲江,柏原昭博,教育システム情報学会誌,Vol.27,No.2,pp.199-210
  • 18. 研究ミーティングのためのポータブルレビュー支援システムの開発,後藤充裕, 柏原昭博, 長谷川忍,教育システム情報学会誌,Vol.27, No.2,pp.174-186
  • 19. 多様なメディアを利用した同期型遠隔講義環境の構築・実践,長谷川忍,但馬陽一,二ツ寺政友,安藤敏也,メディア教育研究,2006 in press
  • 20. ハイパー空間における適応的ナビゲーションプランニング支援,長谷川忍,柏原昭博,人工知能学会論文誌, Vol.21, No.4, pp.406-416,2006

 1  2 次へ ≫ ]