[[IntroCogSci]]

#freeze
[[Lecture]]

%%% &color(red){!!Note!! This website may be the old version (2011 ver.), and will be updated part by part for the coming year (2012 ver.) };%%%
-The website "Introduction to cognitive science" (K121) is moved.
--[[New website (internal access only):http://www.jaist.ac.jp/ks/labs/shhidaka/IntroCogSci/]]

%%% &color(red){ [[Japanese version>IntroCogSci]]};%%%

**講義予定 (資料は過去のもの)[[(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/K121LectureSchedule2012.pdf]]  [#u6712b3f]

//表
|~回|~講義名|~日時|~場所|~講義資料|
|1|はじめに:認知科学を歩くための地図|4/9月・1限|中講義室|[[[講義資料(pdf)]:http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience1.pdf]]|
//
//
|2|認知科学の方法論0:こころの働きへのアプローチ|4/11・水・2限|中講義室|[[[講義資料(pdf)]:http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience2.pdf]]|
//
//
|3|認知科学の起こり 行動主義・人工知能・人工神経回路網モデル | 4/16・月1限 |中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience3.pdf]] |
//
//
|4| 計算モデルの水準 | 4/18・水2限 | 中講義室 |[[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience4.pdf]] |
//
|5| 情報処理の表現形式1:計算モデルにおける記号処理・分散処理 | 4/23・月1限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience5.pdf]] |
//
//
|6| 認知科学の方法論1:認知処理と計算モデル | 5/7・月1限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience6.pdf]] |
//
//
|7| 認知科学演習1 | 5/7・月3限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience7.pdf]] [[演習課題(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/WorkSheetExercize1K121.pdf]] |
//
//
|8| 中間試験 | 7/6・水1限 | 中講義室 | なし |
//
//
|9| 情報処理の表現形式2:脳機能マップ | 7/8・金2限 | 中講義室 | [[ 講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroductionToCognitiveScience9.pdf]] |
//
//
|10| 認知科学の方法論2:行動実験・脳機能イメージング | 5/21・月1限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroductionToCognitiveScience10.pdf]] |
//
//
|11| 認知科学演習2 | 5/21・3限 | K32 | [[演習課題(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/WorkSheetExercize2K121.pdf]] [[演習用シート(xlsx):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/Exercise2IntroductionToCognitiveScience.xlsx]] |
//
|12| 認知発達1:言語・学習 |5/23・水2限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroductionToCognitiveScience12.pdf]] |
//
//
|13| 認知発達2:社会的認知・コミュニケーション | 5/28・月1限 | 中講義室 | [[講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroductionToCognitiveScience13.pdf]] |
//
//
|14| 身体性認知 | 5/28・月3限 | 中講義室| [[ 講義資料(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroductionToCognitiveScience14.pdf]] |
//
//
|15| 期末試験 | 5/30・水2限| 中講義室 | なし |


** Reports/ Exercise materials [#bd72a868]
(In preparation)
//+[[Pre-exercise (xlsx):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/ExerciseIntroductionToCognitiveScience.xlsx]] (Deadline: 6/30 15:00)

**Lecture schedule [[(pdf):http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/K121LectureSchedule2012English.pdf]] [#q4872a0f]
+Introduction: a map for walking through cognitive science (6/8 Wed 1st)[[[Materials (pdf)]:http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience1e.pdf]]
+Methods in cognitive science 0: Approach to the mental process (6/15Wed: ''6/10canceled'')
+Origin of cognitive science: Behaviorism, artificial intelligence, and +artificial neural netowrk models (6/17 Fri 2nd)
+Three levels of computational models (6/22 Wed 1st)
+Representation in information processing 1: symbolic and distributed processing (6/24 Fri 2nd)
+Methods in cognitive science 1: Cognitive process and computational models (6/29 Wed 1st)
[[[Materials (pdf)]:http://www.jaist.ac.jp/~shhidaka/LectureMaterials/IntroducionToCognitiveScience6e.pdf]]
//
+Practice I (7/1 Fri 2nd) 
+Mid-term exam (7/6 Wed 1st)
+Representation in information processing 2: functional brain maps (7/8 Fri 2nd)
+Methods in cognitive science 2: Behavioral experiment and functional neuroimaging (7/13 Wed 1st)
+Practice 2 (7/13 Wed 3rd)
+Cognitive development 1: Language & learning (7/15 Fri)
+Cognitive development 2:  Social cognition and communication (7/27 Wed 1st: ''7/20, 7/22 canceled'')
+Constructive approach in cognitive science: Embodied cognition (7/27 Wed 3rd)
+Final exam (7/29 Fri 2nd)


トップ   新規 一覧 単語検索 最終更新   ヘルプ   最終更新のRSS