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メールサービス等の障害について / Trouble with e-mail and other services [10/5 11:10 更新/update]

Trouble

 

 

[10/5 11:10 更新/update]

【復旧済み】

  • 学務システム [10/3 19:00 復旧]
  • 一部の事務系システム [10/4 13:25 復旧]
  • パスワード変更/リセットサービス [10/4 14:25 復旧]
  • SMTP(学外からの一部の端末)[10/5 9:30 復旧]

 

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*Restored*

  •  Gakumu System [10/3 19:00 Restored]
  • Password change/reset Service [10/4 14:25 Restored]
  • SMTP (some devices from off-campus) [10/5 9:30 Restored]

 

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[10/2 21:55 更新/update]

メーリングリストサーバを2022/09/30 0:00時点のバックアップ情報から復旧いたしました。
2022/09/30 00:00から障害発生時(2022/09/30 8:00頃)までに行った作業内容、配送履歴等は消失しております。
(件名にナンバリングしていたメーリングリストについては、9/30 0:00時点からの番号に戻ります。)
また、障害発生時前後のメールは消失している可能性がございます。

ご利用中の皆様には、ご面倒をおかけいたしますが、該当の時間帯に作業を行った方は改めて作業していただけますようお願いいたします。

 

J-UPKIシステム(電子証明書の発行/失効)のサービスを再開いたしました。

 

パスワード変更/リセットサービスを一時停止いたしました。

 

【障害発生中】

  • 学務システム
  • シラバス検索システム [10/3 8:55 復旧]
  • 事務系システム

 【一時停止中】

  • パスワード変更/リセットサービス

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The mailing list server has been restored from the backup data on 2022/09/30 00:00.
The work performed from 00:00 on 30th Sep. to the time of the outage (around 8:00 on 30th Sep.), delivery history, etc. have been lost.
In addition, emails may have been lost around 8:00 on 30th Sep.

We apologize for the inconvenience to all users.
If you have done any work between 0:00 and 8:00 on 30th Sep., please do work again.
 

J-UPKI system (issuance/revocation of digital certificates) service has been resumed.

 

Password change/reset service has been temporarily suspended.

 

*In Trouble*

  • Gakumu System
  • Syllabus System [10/3 8:55 Restored]

*Suspend*

  • Password change/reset Service

 

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シラバス検索システムを障害対象に追加しました。

 

【障害発生中】

  • メーリングリストサーバ(ml.jaist.ac.jp)
  • 学務システム
  • シラバス検索システム
  • 事務系システム

 

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Syllabus search system has been added to obstacles.

 

*In Trouble*

  • Mailinglist Service(ml.jaist.ac.jp)
  • Gakumu System
  • Syllabus System

 

 

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 [10/2 15:00 更新/update]

 

メールサーバ(Webmail/SMTP/IMAP/POP)については復旧しました。

学内メーリングリストサーバ(ml.jaist.ac.jp)についてはまだ復旧作業中であるため、

メーリングリスト宛に送付しても復旧までは配送されません。

学内外の個人宛のメール送付は問題ありあせん。

障害発生以降に送信されたメールは順次配送されますので、それまでお待ちください。

 

【障害発生中】

  • メーリングリストサーバ(ml.jaist.ac.jp)
  • 学務システム
  • J-UPKIシステム(電子証明書の発行/失効)
  • 事務系システム

 

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The mail server (Webmail/SMTP/IMAP/POP) has been restored and can be used.

The on-campus mailing list server (ml.jaist.ac.jp) is still under restoration work, so even if you send it to the mailing list, it will not be delivered until it is restored.

There is no problem with sending emails to individuals inside or outside the university.

 Emails sent after the failure occurred will be delivered in order, so please wait until then.

 

*In Trouble*

  • Mailinglist Service(ml.jaist.ac.jp)
  • Gakumu System
  • J-UPKI System (Issuance and revocation of certificates)

 

 

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[10/1 16:00 更新/update]

2022/09/30(金)早朝より発生している下記システムの復旧は10/2(日)の昼〜夕方以降の見込みです。

 

【障害発生中】

  • メールサービス
  • 学務システム
  • J-UPKIシステム(電子証明書の発行/失効)
  • 事務系システム

 

上記システムを収容しているストレージ装置で不具合が発生し、

他ストレージ装置への退避をおこなっておりますが、現在の試算では10/2(日)の朝の見込みで

あるため各システムの復旧はそれ以降になることが見込まれます。

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2022/09/30 (Friday) The following systems that have occurred since the early morning are expected to be restored after noon and evening on 10/2 (Sunday).

 

*In Trouble*

  • Mail Service
  • Gakumu System
  • J-UPKI System (Issuance and revocation of certificates)

 

A problem occurred in the storage device that houses the above system, and we are backing it up to another storage device. It is expected that it will be restore after that.

 

 

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2022/09/30 朝より、いくつかのサービスで障害が発生しています。

【障害発生中】

  • メールサービス
  • 学務システム
  • J-UPKIシステム(電子証明書の発行/失効)
  • 事務系システム

【復旧済み】

  • 印刷サービス [2022/09/30 9:50 復旧]
  • 一部端末のWi-Fi(JAIST,eduroam,JAISTALL)[2022/09/30 19:15 復旧]

 

復旧に向け作業を行っておりますが、サービスの再開は明日(10/1)になる予定です。
利用者の皆様には大変ご迷惑をおかけしております。


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Since the morning of 9/30/2020, there are troubles with some of the services.

*In Trouble*

  • Mail Services
  • Gakumu System
  • J-UPKI System (Issuance and revocation of certificates)

*Restored*

  • Printing Services [2022/09/30 9:50 Restored]
  • Wi-Fi (JAIST, eduroam, JAISTALL) of some devices [2022/09/30 19:15 Restored]


We are currently working on restoring the service, and will resume service tomorrow (10/1).
We apologize for any inconvenience this may cause.

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