Computational Cognition Lab in JAIST

"雑談"ミーティング The "chat" meeting

趣旨 The idea of the meeting

  • 老子の「無用の用」を教訓に、一見無駄に見える自由に雑談をする場をもつのが目的です。この趣旨で、おおよそ週に1回ぐらいのペースで、知的好奇心を刺激する話題を参加者が持ち寄る会です。
  • "Usefullness of the uselessness" said in the Taoism. With this lesson, we enjoy and share "seemingly useless" chats just out of curiosity. We have this "chat" meeting approximately every week. You are welcome to bring your own topic of interest to share with us.

連絡先 Contact

  • メンバーの連絡はおもにこのウェブとメーリングリストで行っています。 参加希望の方は日高 までご連絡ください。知的好奇心の旺盛な方は誰でも歓迎です。GoogleGroupで過去のメールのやりとりを管理しています。
  • Contact me, if you wish to join us. Anybody with Intellectual curiosity is welcome. Upon your request, you can read the past mails on GoogleGroup.

今月の予定 The schedule/ topics of the month

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直近(次回)の話題 The latest topics

今後の話題リスト The list of topics expected

  1. ロボコンの実態(藤原)
  2. 同一性について
  3. IPD研究その後
  4. 部分空間法の紹介
  5. 1次マルコフ戦略(日高)
  6. 計算論の話(日高)
  7. 振動子モデル(日高)
  8. ダブル振り子モデル(日高)
  9. 情報と合成性(日高)
  10. ゲーム構造と最適戦略(日高)
  11. 圏論の勉強会(有志)

完結した話題リスト

過去の話題 Past topics

UselessnessLog

雑談の議論から得られた研究成果

  • Pub2014MethodologicalImprovementLearningInGamesUoU Hidaka, S., T. Torii, & A. Masumi (2014). Tractable Infinite Order Markov Analysis for Iterated Games with Learners., In Proceedings of the Joint 7th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 15th International Symposium on Advanced Intelligent Systems, 286-291, ISBN: 978-1-4799-5954-9. ((SCIS & ISIS 2014) held on December 3rd-6th, Kitakyushu International Conference Center, Kitakyushu, Japan.) [Publications]
  • Pub2015LearningInGamesUoU 鳥居拓馬 & 日高昇平 (2015). 利己的な学習による相互協調:不確実な囚人のジレンマの分析., 認知科学, 22(3), 341-355. (url) In English: Torii, T. & Hidaka, S. (2015). Mutual Cooperation Out of Greedy Learners: Prisoner's Dilemma Under Uncertainty., Cognitive Studies, 22(3) 341-355. [Publications]
  • Pub2016NonlinearTimeSeriesUoU 日高 昇平. (2016) 情報の伝達から理解へ. 人工知能学会論文誌. 31(6). AI30-H_1-10. (link)(pdf) [Publications]
  • Pub2017UoU 日高 昇平 (2017). 最適化を超えた認知科学の新たなパラダイムに向けて:Marrの情報処理の三水準の再考. 認知科学., 24(1), 67-78. (pdf) [Publications]
  • PubSelected?PreprintPub2015LearningInGamesUoU Hidaka, S. (2015). Recursive Markov Process., eprint arXiv:1509.00535.(link) [Publications]
  • PubSelected?Pub2015LearningInGamesUoU Hidaka, S., Torii, T. & Masumi, A. (2015). Which types of learning make a simple game complex?, Complex Systems, 24(1), 49--74. (link) [Publications]

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Last-modified: 2016-11-12 (土) 13:36:13 (2719d)