Technical Reports and other talks by R. Uehara

Note: The reports entitled in English are written in English, while the reports entitled in Japanese are written in Japanese.
  1. Ryuhei Uehara. Research on Common Shape Puzzle, Joint Mathematics Meeting 2024 (JMM 2024), San Francisco, 2024/01/03-01/06.
  2. 谷口智子,上原 隆平. ダブル・キュービック・コアの提案と基本性質, 折り紙の科学を基盤とするアート・数理および工学への応用IV, p.6, 2023/12/15-16.
  3. 飯降 雄樹,上原 隆平. 一般化マッチングマッチの困難性の研究, IPSJ SIG Technical Report, 2023-AL-195-26, pp. 1-6, 2023/11/16-17.
  4. 鎌田 斗南,塩田 拓海,上原 隆平. Overlap-freeな多面体の完全な分類, IPSJ SIG Technical Report, 2023-AL-195-4, pp. 1-6, 2023/11/16-17.
  5. 上原 隆平. パズルと折り紙と計算量(招待講演), IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-194-9, p. 1, 2023/09/06-07.
  6. Mutsunori Banbara and Shin-ichi Minato and Hirotaka Ono and Ryuhei Uehara. On the Computational Complexity of Generalized Common Shape Puzzles, arXiv:2305.10749, 2023/5/18.
  7. Ryuhei Uehara. Optimal solution for the fold-and-cut problem on simple folding model, IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-193-13, pp. 1-4, 2023/05/10-11.
  8. Tomoko Taniguchi, Ryuhei Uehara. Hexagonal Puzzle Font, IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-193-5, pp. 1-4, 2023/05/10-11.
  9. 塩田 拓海, 鎌田 斗南, 上原 隆平. 直方体の格子展開図における重なり, IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-193-4, pp. 1-6, 2023/05/10-11.
  10. 塩田 拓海, 鎌田 斗南, 上原 隆平. 直方体の格子展開図における重なり, LAシンポジウム2022, pp. 9:1-13, 2023/01/31.
  11. 鎌田斗南, 上原 隆平. 正多面体間の立体裁ち合わせと再折り遷移の関係, 第33回折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2022/12/24.
  12. 上原 隆平. 単純折りモデルによる一刀切りの最適手順, 第33回折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2022/12/24.
  13. Erik D. Demaine, Hiro Ito, Jayson Lynch, and Ryuhei Uehara. Computational Complexity of Flattening Fixed-Angle Orthogonal Chains, arXiv:2212.12450, 2022/12/23.
  14. 斉藤 凜, 江藤 宏, 伊藤健洋, 上原隆平. 点素最短パス遷移の計算複雑性, IEICE Technical Report, COMP2022-22, pp. 9-13, 2022/12/06.
  15. 塩田拓海, 鎌田斗南, 上原隆平. 立方体の格子展開図における重なり, 日本オペレーションズ・リサーチ学会九州支部若手OR交流会 2022, 2022/10/29.
  16. Arseneva Elena, Erik D. Demaine, 鎌田 斗南, 上原 隆平. 離散化アプローチによる共通展開図の非存在性の証明, IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-189-4, pp. 1-6, 2022/09/15.
  17. 芳師渡 淳之介, 鎌田 斗南, 安細 勉, 上原 隆平. 一次元折り紙の計算複雑性とその個人認証への応用, 日本応用数理学会2022年度年会, 2022/09/08-2022/09/10, 北海道大学(ハイブリッド).
  18. 鎌田 斗南, 上原 隆平. 多面体の共通展開図の非存在性, 日本応用数理学会2022年度年会, 2022/09/08-2022/09/10, 北海道大学(ハイブリッド).
  19. 繁富 香織, 上原 隆平, 堀山 貴史. 細胞折紙と計算折紙による細胞の立体構造の最適化, 日本応用数理学会2022年度年会, 2022/09/08-2022/09/10, 北海道大学(ハイブリッド).
  20. Takehiro Ito, Jun Kawahara, Shin-ichi Minato, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Katsuhisa Yamanaka and Ryo Yoshinaka. Sorting Balls and Water: Equivalence and Computational Complexity, 離散数学とその応用研究集会2022, 2022/08/17-2022/08/19, 成蹊大学.
  21. 芳師渡 淳之介, 安細 勉, 鎌田 斗南, 上原 隆平. 一次元折り紙の計算量的複雑性とその電子署名方式への応用, IPSJ SIG Technical Report, 2022-AL-188-1, pp. 62-68, 2022/05/19.
  22. Takehiro Ito, Jun Kawahara, Shin-ichi Minato, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Katsuhisa Yamanaka, Ryo Yoshinaka. Sorting Balls and Water: Equivalence and Computational Complexity, arXiv:2202.09495, 2022/02/19.
  23. 鎌田 斗南, 上原 隆平. 多面体の共通展開図の非存在性証明のための離散化手法, LAシンポジウム, pp. 4:1-6, 2022/02/01.
  24. 番原 睦則, 橋本 健二, 堀山 貴史, 湊 真一, 中村 駆, 西野 正彬, 酒井 正彦, 上原 隆平, 宇野 裕之, 安田 宜仁. レプ・タイルの定式化を用いた各種ソルバの性能比較, 第119回人工知能学会基本問題研究会(SIG-FPAI), SIG-FPAI-119-01, pp. 2-7, 2022/01/27. DOI:10.11517/jsaifpai.119.0_02
  25. Hugo A. Akitaya, Erik D. Demaine, Matias Korman, Irina Kostitsyna, Irene Parada, Willem Sonke, Bettina Speckmann, Ryuhei Uehara, Jules Wulms. Compacting Squares: Input-Sensitive In-Place Reconfiguration of Sliding Squares, arXiv:2105.07997, 2021/12/14.
  26. Mutsunori Banbara, Kenji Hashimoto, Takashi Horiyama, Shin-ichi Minato, Kakeru Nakamura, Masaaki Nishino, Masahiko Sakai, Ryuhei Uehara, Yushi Uno, and Norihito Yasuda. Solving Rep-tile by Computers: Performance of Solvers and Analyses of Solutions, arXiv:2110.05184, 2021/10/12.
  27. 千田 皐汰, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, David Eppstein, Adam Hesterberg, 堀山 貴史, John Iacono, 伊藤 大雄, Stefan Langerman, 上原 隆平, 宇野 裕之. ポリオミノと格子凸多角形による多層タイル張り, IEICE Technical Report, COMP2021-15, pp. 11-18, 2021/10/23.
  28. 上原 隆平. スパコン時代のパズル解析, AI時代の教育学会, 第3回年次大会専門研究会, 2021/09/18.
  29. Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Yevhenii Diomidov, Tonan Kamata, Ryuhei Uehara, and Hanyu Alice Zhang. Any Regular Polyhedron Can Transform to Another by O(1) Refoldings, arXiv:2109.03997, 2021/09/09.
  30. Masaaki Kanzaki, Yota Otachi, and Ryuhei Uehara. Computational Complexity of Jumping Block Puzzles, arXiv:2109.02213, 2021/09/07.
  31. 賈 伊陽(カ・イヨウ), 三谷 純, 上原 隆平. Logical Matrix Representations in Map Folding, 日本応用数理学会2021年度年会, 2021/09/07.
  32. 賈 伊陽(カ・イヨウ), 三谷 純, 上原 隆平. 地図折り問題における折り畳み状態の行列表現, 第30回折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2021/06/20.
  33. 岡田 珠美, 上原 隆平. 続・Rep-cube:立方体の展開図の展開図分割に関する研究, 第30回折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2021/06/20.
  34. Tonan Kamata, Akira Kadoguchi, Takashi Horiyama, Ryuhei Uehara. Efficient Folding Algorithms for Regular Polyhedra, arXiv:2105.14305, 2021/05/29.
  35. 佐藤 隆太郎, 上原 隆平. 15パズルの変形とその最大の最短手数に関する研究, IPSJ SIG Technical Report, 2020-AL-182-10, pp. 1-6, 2021/03/17.
  36. 姚 嘉威, 上原 隆平. Rolling Cube Puzzlesの最小手数に関する研究, IPSJ SIG Technical Report, 2020-AL-182-9, pp. 1-8, 2021/03/17.
  37. 岡田 珠美, 上原 隆平. Rep-cube: 立方体の展開図の展開図分解に関する研究, IPSJ SIG Technical Report, 2020-AL-182-2, pp. 1-6, 2021/03/17.
  38. Yiyang Jia, Jun Mitani, Ryuhei Uehara. A comparison of different folding models in valid overlapping order problems, 日本応用数理学会 第17回 研究部会連合発表会, 2021/03/05. (Online)
  39. 岡田 珠美, 上原 隆平. 立方体の展開図の展開図分割Rep-cubeに関する研究, LAシンポジウム, pp. 10:1-5, 2021/02/03.
  40. 鎌田 斗南, 上原 隆平. 立体の折り直しによる遷移問題の研究, LAシンポジウム, pp. 5:1-5, 2021/02/02.
  41. Takashi Horiyama, Fabian Klute, Matias Korman, Irene Parada, Ryuhei Uehara, and Katsuhisa Yamanaka. Efficient Segment Folding is Hard. arXiv:2012.11062, 2020/12/21.
  42. 門口 あきら, 鎌田 斗南, 堀山 貴史, 上原 隆平. 正多面体の折り判定問題の多項式時間解法, 第29回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2020/12/12.
  43. 山崎 一明, QIAN Mengze, 上原 隆平. Distance-hereditary グラフと Ptolemaic グラフの列挙(Enumeration of Distance-Hereditary Graphs and Ptolemaic Graphs), IEICE Technical Report, COMP2020-16, pp. 33-38, 2020/10/23.
  44. 南澤 洸, 上原 隆平, 原 正雄. アンチスライドパズルの数学的特徴付けと計算量的複雑さ (Mathematical Characterizations and Computational Complexity of Anti-Slide Puzzles), IEICE Technical Report, COMP2020-13, pp. 10-17, 2020/10/23.
  45. Kwon Kham Sai, Ryuhei Uehara, and Giovanni Viglietta. Cyclic Shift Problems on Graphs, arXiv:2009.10981, pp. 1-16, 2020/09/23.
  46. 鎌田 斗南, 上原 隆平. 等面四面体を中心とした共通展開図問題の研究, 日本応用数理学会2020年度年会, pp. 433-434, Online, 2020/09/08-10.
  47. Yiyang Jia, 三谷 純, 上原 隆平. 外周部の順序が与えられた地図折り問題の解法, 日本応用数理学会2020年度年会, pp. 429-430, Online, 2020/09/08-10.
  48. Kwon Kham Sai, Ryuhei Uehara. Complexity of Colored Token Shifting on Graphs, IEICE Technical Report, COMP2020-6(2020-09), pp. 1-8, 2020/09/01.
  49. Tetsuya Araki, Takashi Horiyama, Shin-ichi Nakano, Yoshio Okamoto, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Katsuhisa Yamanaka. Sorting by Five Prefix Reversals, IPSJ SIG Technical Report, 2020-AL-179-1, pp. 1-7, 2020/09/01.
  50. 鎌田 斗南, 上原 隆平. 等面四面体を中心とした共通展開図問題の研究, 第28回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2020/07/18.
  51. 鎌田 斗南, 門口 あきら, 堀山 貴史, 上原 隆平. 正多面体の折り判定問題の研究, 第28回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2020/07/18.
  52. Giuseppe Antonio Di Luna, Ryuhei Uehara, Giovanni Viglietta, and Yukiko Yamauchi. Gathering on a Circle with Limited Visibility by Anonymous Oblivious Robots. arXiv:2005.07917, 2020/05/16.
  53. 上野 洸史, 上原 隆平. 偏りのあるコインで偏りのないコインを効率よく模倣するアルゴリズム, IEICE Technical Report, COMP2019-52, pp. 43-49, 2020/03/01.
  54. 鎌田 斗南, 上原 隆平, 堀山 貴史. Efficient Algorithm for Dodecahedron Folding, LAシンポジウム, pp. 21:1-6, 2020/02/07.
  55. 大内 康治, 上原 隆平. 単頂点展開図の最小強制集合, 第27回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2019/12/14.
  56. Guoxin Hu, Shin-ichi Nakano, Ryuhei Uehara and Takeaki Uno. Simple Fold and Cut Problem for Line Segments, IEICE Technical Report, COMP2019-20, pp. 19-25, 2019/10/25.
  57. Takehiro Ito, Jun Kawahara, Shin-ichi Minato, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Katsuhisa Yamanaka, and Ryo Yoshinaka. Shortest Universal Sequences of Adjacent Transpositions, IEICE Technical Report, COMP2019-10, pp. 1-5, 2019/09/02.
  58. Yasuaki Kobayashi, Koki Suetsugu, Hideki Tsuiki, and Ryuhei Uehara. On the Complexity of Lattice Puzzle, IEICE Technical Report, COMP2019-2, pp. 15-22, 2019/05/10.
  59. 樋本 喬,上原 隆平: 内外相似パズルにおける困難性と効率的なアルゴリズム, IEICE Technical Report, COMP2019-1, pp. 9-13, 2019/05/10.
  60. 池田 信一,上原 隆平: 連結2部順列グラフの列挙アルゴリズムの実装, IEICE Technical Report, COMP2018-45, pp. 17-23, 2019/03/18.
  61. 原沢 寿美子,上原 隆平: Connected proper interval graphの効率の良い列挙アルゴリズムに関する研究, IEICE Technical Report, COMP2018-44, pp. 9-16, 2019/03/18.
  62. 水無 浩一, 堀山 貴史, 上原 隆平. 箱折り問題に対する効率の良いアルゴリズム, 第25回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2018/12/15.
  63. Takashi Horiyama, Shin-ichi Nakano, Toshiki Saitoh, Koki Suetsugu, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, and Kunihiro Wasa. Max-Min 3-dispersion Problems, IEICE Technical Report, COMP2018-31, pp. 1-6, 2018/12/12.
  64. Tomoko Taniguchi and Ryuhei Uehara. Design Schemes for Fair Dice, arXiv:1810.12108, pp. 1-9, 2018/10/25.
  65. 江藤 宏, 土中 哲秀, 宮野 英次, 西島 歩美, 小野 廣隆, 大舘 陽太, 斎藤 寿樹, 上原 隆平,Tom C. van der Zanden. 三角形の個数を最大・最小にする三角分割, IEICE Technical Report, COMP2018-19, pp. 69-76, 2018/09/18.
  66. Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, 上原 隆平. 効率の良い展開図の切り出し問題, 第24回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2018/06/16.
  67. 大島 和輝, 三谷 純, 上原 隆平. Origami Checkerboardパズルの最適解探索, 第24回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2018/06/16.
  68. Amanj Khorramian, Tomoko Taniguchi, Takeaki Uno, and Ryuhei Uehara. Othello Font, IPSJ SIG Technical Report, 2018-AL-168-2, pp. 1-8, 2018/05/25-2018/05/26.
  69. Tianfeng Feng, Yoshio Okamoto, Yota Otachi, Takashi Horiyama, Toshiki Saitoh, Takeaki Uno, and Ryuhei Uehara. Computational Complexity of Robot Arm Simulation Problems, IPSJ SIG Technical Report, 2018-AL-166-4, pp. 1-7, 2018/01/28-2018/01/29.
  70. Kazuaki Yamazaki, Toshiki Saitoh, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Enumeration of Nonisomorphic Interval Graphs and Nonisomorphic Permutation Graphs, IPSJ SIG Technical Report, 2018-AL-166-2, pp. 1-8, 2018/01/28-2018/01/29.
  71. 八木田 剛,宮野英次,斎藤 寿樹,上原 隆平,Tom C. van der Zanden. 部分グラフクラス上での最大k-パス頂点被覆問題, IEICE Technical Report, ISEC2017-76, COMP2017-30, pp. 25-31, 2017/12/21-22.
  72. 浦川 翔平,Tom C. van der Zanden,斎藤 寿樹,上原 隆平. Circular Arc 上の独立集合を求める省領域アルゴリズム, IEICE Technical Report, ISEC2017-74, COMP2017-28, pp. 11-18, 2017/12/21-22.
  73. 繁富-栗林 香織, 堀山 貴史, 上原 隆平. 細胞折り紙における折りやすさの研究, 第23回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2017/12/16.
  74. Kazuaki Yamazaki, Toshiki Saitoh, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Enumeration of Non-isomorphic Graphs, SuperCon 2017, poster, 2017/11/13-16.
  75. 佐藤 直之,上原 隆平,池田 心: 花札の「こいこい」ゲームの強化学習によるコンピュータプレイヤ, IPSJ SIG Technical Report, 2017-GI-38-6, pp. 1-7, 2017/07/15.
  76. 上原 隆平. Rep-cube: 立方体の展開図の分割に関する研究, 第22回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2017/06/17.
  77. Koji Ouchi, Kazuaki Yamazaki, and Ryuhei Uehara. Practically Linear Time Accurate Algorithm for Estimation of Silhouette after Folding Crease Pattern, IEICE Technical Report, COMP2017-8, Vol. 117, No. 28, pp. 55-60, 2017/05/12-13.
  78. Duc A. Hoang and Ryuhei Uehara. Polynomial-Time Algorithms for Sliding Tokens on Cactus Graphs and Block Graphs, arXiv:1705.00429, May 1, 2017.
  79. Erik D. Demaine, Matias Korman, Jason S. Ku, Joseph S. B. Mitchell, Yota Otachi, André van Renssen, Marcel Roeloffzen, Ryuhei Uehara, Yushi Uno. Symmetric Assembly Puzzles are Hard, Beyond a Few Pieces, arXiv:1703.02671, March 8, 2017.
  80. Taishi Oikawa, Kazuaki Yamazaki, Tomoko Taniguchi, Ryuhei Uehara. Development of Peg Solitaire Font, IEICE Technical Report, COMP2016-50, Vol. 116 No. 503, pp. 1-4, 2017/03/07.
  81. Xu Dawei and Ryuhei Uehara. Enumeration of all developments, SuperCon 2016, poster, 2016/11/13-16.
  82. 岩井 仁志, 渋谷 純吾, 上原 隆平. シルエットパズルの凸配置の個数の研究, IEICE Technical Report, COMP2016-29, Vol. 116 No. 262, pp. 39-45, 2016/10/21.
  83. Taishi Oikawa, Itsuki Kanemoto, Toshiki Saitoh, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Experimental Enumeration of Solutions for Peg Solitaire (Short Talk), IPSJ SIG Technical Report, 2016-AL-159-3, p. 1, 2016/09/23.
  84. Man-Kwun Chiu, Maarten Löffler, Marcel Roeloffzen, and Ryuhei Uehara. A Hexagon-Shaped Stable Kissing Unit Disk Tree (Poster Session), 24th International Symposium on Graph Drawing & Network Visulalization, 2016/09/19-21, Athens, Greece.
  85. Itsuki Kanemoto, Toshiki Saitoh, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Counting the Number of Solutions for Peg Solitaire, IEICE Technical Report, COMP2016-14, Vol. 116, No. 211, pp. 1-5, 2016/09/06.
  86. Kyle Burke, Erik D. Demaine, Harrison Gregg, Robert A. Hearn, Adam Hesterberg, Michael Hoffmann, Hiro Ito, Irina Kostitsyna, Jody Leonard, Maarten Löffler, Aaron Santiago, Christiane Schmidt, Ryuhei Uehara, Yushi Uno, Aaron Williams. Single-Player and Two-Player Buttons & Scissors Games, arXiv:1607.01826, Jul 6, 2016.
  87. Katsuhisa Yamanaka, Erik D. Demaine, Takashi Horiyama, Akitoshi Kawamura, Shin-ichi Nakano, Yoshio Okamoto, Toshiki Saitoh, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, and Takeaki Uno. Computational Complexity of Sequential Token Swapping Problem, IEICE Technical Report, COMP2016-13, Vol. 116, No. 116, pp. 115-121, 2016/06/24-25.
  88. 藤井 淳,上原 隆平. 直並列グラフの列挙. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-157-9, pp. 1-7, 2016/03/06.
  89. Duc A. Hoang and Ryuhei Uehara. Sliding token on unicyclick graphs. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-157-5, pp. 1-7, 2016/03/06.
  90. 上原 隆平. 折り目が等間隔でない1次元折り紙の厚み最小化問題, 第19回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2015/11/07.
  91. Takeshi Yamada and Ryuhei Uehara. Shortest Reconfiguration of Sliding Tokens on a Caterpillar. arXiv:1511.00243, November 1, 2015.
  92. Takeshi Yamada and Ryuhei Uehara. Shortest Reconfiguration of Sliding Tokens on a Caterpillar. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-155-1, pp. 1-8, 2015/11/20.
  93. Toshiki Saitoh, Takashi Horiyama, David Kirkpatrick, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, and Yushi Uno. Space Efficient Greedy Algorithms on Intervals. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-154-4, pp. 1-7, 2015/09/28.
  94. Takehiro Ito, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Hisayuki Satoh, Akira Suzuki, Kei Uchizawa, Ryuhei Uehara, Katsuhisa Yamanaka, and Xiao Zhou. Computational Complexity of Competitive Diffusion on (Un)weighted Graphs. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-154-8, pp. 1-6 , 2015/09/28.
  95. Takashi Horiyama, Yoshio Okamoto, and Ryuhei Uehara. Ls in L and Sphinxes in Sphinx. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-154-9, pp. 1-3 , 2015/09/28.
  96. Kazuho Katsumata and Ryuhei Uehara. The Convex Configurations of Dissection Puzzles with Seven Pieces. IPSJ SIG Technical Report, 2015-AL-152-9, pp. 1-4, 2015/03/03.
  97. 勝又 一穂, 上原 隆平. 凸多角形を数多く作れる裁ち合わせパズルの研究, 組合せゲーム・パズル プロジェクト, 第10回研究集会, 2015/03/02.
  98. Matias Korman, 大舘 陽太, Marcel Roeloffzen, 上原 隆平, Andre van Renssen. 線対称パズルの難しさについて, 組合せゲーム・パズル プロジェクト, 第10回研究集会, 2015/03/02.
  99. 奥村 俊文, 大舘 陽太, 上原 隆平. 線対称パズルの解法について, 組合せゲーム・パズル プロジェクト, 第10回研究集会, 2015/03/02.
  100. 飯塚 昂史, 上原 隆平. 凸配置+1点の三角取りの必勝戦略, 組合せゲーム・パズル プロジェクト, 第10回研究集会, 2015/03/02.
  101. Dawei Xu, 堀山 貴史, 白川 俊博, 上原 隆平. 面積30の3つの箱の共通の展開図, 第17回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2014/12/14.
  102. Takehiro Ito, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Hisayuki Satoh, Akira Suzuki, Kei Uchizawa, Ryuhei Uehara, Katsuhisa Yamanaka and Xiao Zhou. Computational Complexity of Competitive Diffusion on (Un)weighted Graphs, arXiv:1412.3334, Dec 11, 2014.
  103. Zachary Abel, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, David Eppstein, Anna Lubiw and Ryuhei Uehara. Flat Foldings of Plane Graphs with Prescribed Angles and Edge Lengths, arXiv:1408.6771, Aug 28, 2014.
  104. Eli Fox-Epstein, and Ryuhei Uehara. The Convex Configurations of ``Sei Shonagon Chie no Ita'' and Other Dissection Puzzles, arXiv:1407.1923, July 8, 2014.
  105. Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Eli Fox-Epstein, Duc A. Hoang, Takehiro Ito, Hirotaka Ono, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, Takeshi Yamada. Polynomial-Time Algorithm for Sliding Tokens on Trees, arXiv:1406.6576, June 25, 2014.
  106. 荒木 義明, 堀山 貴史, 上原 隆平. 正4面体が折れるジョンソン・ザルガラー立体の辺展開図について, 第16回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2014/06/22.
  107. Colin Cooper, Alan Frieze, Ryuhei Uehara. The height of random k-trees and related branching processes, arXiv:1309.4342, April 29, 2014.
  108. Matsuo Konagaya, Yota Otachi, and Ryuhei Uehara. Polynomial-Time Algorithms for Subgraph Isomorphism in Small Graph Classes of Perfect Graphs, IPSJ SIG Technical Report, 2013-AL-147-12, pp. 1-6, 2014/03/03-04.
  109. 山田 武,上原 隆平. キャタピラグラフの独立点集合遷移問題に対する多項式時間アルゴリズム, IPSJ SIG Technical Report, 2013-AL-147-11, pp. 1-5, 2014/03/03-04.
  110. Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, and Ryuhei Uehara. Zipper Unfolding of Simple Convex Polyhedra, IPSJ SIG Technical Report, 2013-AL-146-4, pp. 1-6, 2014/01/30-31.
  111. Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Takehiro Ito, Hirotaka Ono, and Ryuhei Uehara. Algorithms for independent set reconfiguration problem on graphs, IEICE Technical Report, COMP2013-39, Vol. 113, No. 371, pp. 7-14, 2013/12/20-21.
  112. 上原 隆平. 単純な多面体のジッパー辺展開可能性について, 第15回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2013/12/14.
  113. 上原 隆平. ピラミッド折り問題の多項式時間解法, 第15回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2013/12/14.
  114. Zachary Abel, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Hiro Ito, Jack Snoeyink, and Ryuhei Uehara. Bumpy Pyramid Folding Problem, IPSJ SIG Technical Report, 2013-AL-145-9, pp. 1-7, 2013/11/6-7.
  115. Zachary Abel, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Takashi Horiyama, and Ryuhei Uehara. Computational Complexity of Piano-Hinged Dissections, IPSJ SIG Technical Report, 2013-AL-144-6, pp. 1-6, 2013/5/17-18.
  116. Erik D. Demaine, Yoshio Okamoto, Ryuhei Uehara, and Yushi Uno. On Computational Complexity and an Integer Programming model of Shakashaka, IEICE Technical Report, COMP2013-8, Vol. 113, No. 14, pp. 43-48, 2012/4/24.
  117. Hiroyuki Fukui, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, and Yushi Uno. On Complexity of Flooding Games on Graphs with Interval Representations, arXiv:1206.6201, 2013/01/28.
  118. Takashi Horiyama, Takehiro Ito, Keita Nakatsuka, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara. On the Complexity of Packing Trominoes, IEICE Technical Report, COMP2012-40, Vol. 112, No. 272, pp. 37-43, 2012/10/31.
  119. Hiroyuki Fukui, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, and Yushi Uno. On Complexity of Flooding Games on Graphs with Interval Representations, arXiv:1206.6201, 2012/06/27.
    [Note] This article was updated on 2013/01/28 with additional coauthor Yota Otachi.
  120. Takehiro Ito, Shin-ichi Nakano, Yoshio Okamoto, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Yushi Uno. Approximation for the Geometric Unique Coverage Problem on Unit Squares, IEICE Technical Report, COMP2012-24, Vol. 112, No. 93, pp. 95-101, 2012/06/21.
  121. Takashi Horiyama, Takehiro Ito, Natsuda Kaothanthong, Hirotaka Ono, Yota Otachi, Takeshi Tokuyama, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno. On the Base-Line Location Problem for the Maximum Weight Region Decomposable into Base-Monotone Shapes, IEICE Technical Report, COMP2012-6, Vol. 112, No. 21, pp. 37-43, 2012/04/27.
  122. Hiroyuki Fukui, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, and Yushi Uno. On Complexity of Flood Filling Games on Interval Graph Classes, IPSJ SIG Technical Report, 2011-AL-139-7, pp. 1-7, 2012/3/14.
  123. 上原 隆平. (不)可能折り紙の分類と系譜と作り方, 第11回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2011/12/04.
  124. Takeaki Uno, Ryuhei Uehara, and Shin-ichi Nakano. On the number of reduced tree, cographs, and series-parallel graphs by compression, IPSJ SIG Technical Report, 2011-AL-137-6, pp. 1-8, 2011/11/18.
  125. Zachary Abel, Erik Demaine, Martin Demaine, Hiroaki Matsui, Guenter Rote and Ryuhei Uehara. Common Developments of Several Different Orthogonal Boxes, IPSJ SIG Technical Report, 2011-AL-136-11, pp. 1-7, 2011/9/6.
  126. Hiroyuki Fukui, Akihiro Nakanishi, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, and Yushi Uno. The Complexity of Free Flood Filling Games, IPSJ SIG Technical Report, 2011-AL-136-7, pp. 1-5, 2011/9/6.
  127. Yoshio Okamoto, Yota Otachi, Ryuhei Uehara, and Takeaki Uno. Hardness Results and an Exact Exponential Algorithm for the Spanning Tree Congestion Problem, IPSJ SIG Technical Report, 2011-AL-136-5, pp. 1-8, 2011/9/6.
  128. 上原 隆平. 複数の正多面体を折れる展開図について, 第10回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2011/07/03.
  129. 上原 隆平. 続・複数の箱を折れる展開図について, 第10回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2011/07/03.
  130. Toshihiro Shirakawa, Takashi Horiyama, and Ryuhei Uehara. Construction of Common Unfolding of a Regular Tetrahedron and a Cube, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-135-10, pp. 1-5, 2011/5/16.
  131. Takuya Umesato, Toshiki Saitoh, Ryuhei Uehara, and Hiro Ito. Complexity of the stamp folding problem, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-135-9, pp. 1-7, 2011/5/16.
  132. 岡山 陽介,清見 礼,上原隆平. 複数の単位円による点集合の排他的被覆, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-134-19, pp. 1-8, 2011/3/7.
  133. Arata Goto and Ryuhei Uehara. On the Hoffman Puzzle and its generalization, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-134-18, pp. 1-4, 2011/3/7.
  134. Takashi Horiyama and Ryuhei Uehara. Nonexistence of Common Edge Developments of Regular Tetrahedron and Other Platonic Solids, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-132-1, pp. 1-4, 2010/11/19.
  135. Yoshio Okamoto, Yota Otachi, and Ryuhei Uehara. Bipartite powers of interval bigraphs, IEICE Technical Report, COMP2010-36, Vol. 110, No. 232, pp. 35-39, 2010/10/15.
  136. Ryuhei Uehara. Undecidability of Origami, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-131-11, pp. 1-3, 2010/09/22.
  137. 上原 隆平: 折りたたみに関する計算量, 日本応用数理学会2010年度年会: 折紙工学(1)日本応用数理学会,2010/09/08.
  138. 上原 隆平: 折紙のアルゴリズム, 夏期セミナー情報オリンピック日本委員会, 2010/08/26. (当日の模様
  139. 上原 隆平: じゃばら折りの一般化とその複雑さの研究, ERATOセミナーERATO湊離散構造処理系プロジェクト, 2010/08/04.
  140. 上原 隆平. 折り紙の決定不能性について, 第8回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2010/06/13.
  141. 上原 隆平. 単純折りの万能性について, 第8回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2010/06/13.
  142. Tetsuo Asano, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, and Ryuhei Uehara. NP-completeness of generalized Kaboozle, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-130-3, pp. 15-20, 2010/5/19.
  143. Ryuhei Uehara. Stretch Minimization Problem of a Strip Paper, IPSJ SIG Technical Report, 2010-AL-130-2, pp. 7-13, 2010/5/19.
  144. Toshiki Saito, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Voronoi Game on a Path, IEICE Technical Report, COMP2010-10, pp. 1-5, 2010/5/19.
  145. 清見 礼,齊藤 寿樹,上原 隆平. パス上のボロノイゲーム, 組合せゲーム・パズル ミニプロジェクト, 2010/3/1.
  146. Tetsuo Asano, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, and Ryuhei Uehara. Kaboozle is NP-complete even in a strip form, 組合せゲーム・パズル ミニプロジェクト, 2010/3/1.
  147. 上原 隆平. 最適な折りたたみを見つける問題の難しさ, 第7回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2009/12/13.
  148. 上原 隆平. じゃばら折りの複雑さに関する研究, 第6回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2009/06/21.
  149. 栗林 康之,齊藤 寿樹,上原 隆平 二部区間グラフの効率のよい認識アルゴリズムに関する研究 計算機科学の理論とその応用(冬のLAシンポジウム), pp.27:1-6, 2009/2/2.
  150. Toshiki Saito, Masashi Kiyomi, and Ryuhei Uehara. Reconstruction Algorithms for Permutation Graphs and Distance-Hereditary Graphs, IPSJ SIG Technical Report, 2009-AL-126, pp. 5:1-5:?, 2009/9/15.
  151. Toshiki Saitoh, Yota Otachi, Katuhisa Yamanaka, and Ryuhei Uehara. Random Generation and Enumeration of Bipartite Permutation Graphs, IEICE Technical Report, COMP2009-??, pp. ??-??, 2009/9/14.
  152. Takehiro Ito, Yuichiro Miyamoto, Hirotaka Ono, Hisao Tamaki, Ryuhei Uehara. Graph Orientation Problems for Multiple st-Reachability, IPSJ SIG Technical Report, 2009-AL-125, pp. 5:1-5:?, 2009/7/21.
  153. Yoshio Okamoto, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno. Counting the Number of Matching in Chordal and Chordal Bipartite Graph Classes, IEICE Technical Report, COMP2009-24, pp. 45-52, 2009/6/29.
  154. Colin Cooper, Ryuhei Uehara. On Scale free k-trees, IPSJ SIG Technical Report, 2009-AL-124, pp. 2:1-2:8, 2009/5/11.
  155. Katsuhisa Yamanaka, Shin-ichi Nakano, Yasuko Matsui, Ryuhei Uehara, and Kento Nakada. Efficient Enumeration of All Pseudoline Arrangements, IPSJ SIG Technical Report, 2009-AL-124, pp. 1:1-1:6, 2009/5/11.
  156. 伊藤 健洋, 上原 隆平, 小野 廣隆, 玉木 久夫, 宮本 裕一郎. なるべく遠回りしなくてすむように一方通行を決める問題の難しさ, 日本応用数理学会 離散システム研究部会, 2009/3/8.
  157. Katsuhisa Yamanaka, Shin-ichi Nakano, Yasuko Matsui, Ryuhei Uehara, and Kento Nakada. Efficient Enumeration of All Ladder Lotteries, IEICE Technical Report, COMP2008-56, pp. 17-23, 2009/3/2.
  158. 岡本 吉央, 上原 隆平. 絵画的迷路の作り方, 計算機科学の理論とその応用(冬のLAシンポジウム),pp.10:1-8, 2009/2/2.
  159. Tsuyoshi Ito, Masashi Kiyomi, Shinji Imahori, and Ryuhei Uehara. Complexity of Pleats Folding, IPSJ SIG Technical Report, 2008-AL-122-1, pp. 1-8, 2009/1/30.
  160. Naoto Miyoshi, Mariko Ogura, Takeya Shigezumi, and Ryuhei Uehara. Subexponential interval graphs generated by immigration-death processes, Dept. of Math. and Comp. Sciences Research Report, B-451, 2008/12.
  161. Katsuhisa Yamanaka, Shin-ichi Nakano, Yasuko Matsui, Ryuhei Uehara, and Kento Nakada. Efficient Enumeration of All Ladder Lotteries, The 20th Workshop on Topological Graph Theory, 2008/11/24-28.
  162. Takehiro Ito, Erik D. Demaine, Nicholas J. A. Harvey, Christos H. Papadimitriou, Martha Sideri, Ryuhei Uehara, and Yushi Uno. On the Complexity of Reconfiguration Problems, IEICE Technical Report, COMP2008-36, pp. 17-24, 2008/10/10.
  163. 上原 隆平. 折り紙の計算論的複雑さの研究, 社団法人日本機械学会産官学連携センター研究協力事業委員会所属 「RC235 計算力学援用による折紙工学の推進とその応用に関する調査研究分科会」 招待講演, 2008/10/7. (当日使ったPowerPointのファイル)
  164. Jun Mitani, Ryuhei Uehara. Polygons Folding to Plural Incongruent Orthogonal Boxes, Acceleration and Visualization of Computation for Enumeration Problems, pp. 135-149, 2008/9/29-30.
  165. Masashi Kiyomi, Toshiki Saitoh, and Ryuhei Uehara. Reconstruction of Connected Interval Graphs, Acceleration and Visualization of Computation for Enumeration Problems, pp. 128-134, 2008/9/29-30.
  166. Yasuko Matsui, Ryuhei Uehara, and Takeaki Uno. Enumeration of Perfect Sequences of Chordal Graph, Acceleration and Visualization of Computation for Enumeration Problems, pp. 86-94, 2008/9/29-30.
  167. Jun Mitani, Ryuhei Uehara. Polygons Folding to Plural Incongruent Orthogonal Boxes, IEICE Technical Report, COMP2008-23, pp. 1-8, 2008/9/11. (Support pages are written in English and Japanese.)
  168. 上原 隆平. 複数の箱を作ることのできる展開図の研究, 第4回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2008/06/22.
  169. 上原 隆平, 河村泰之, 松永博充, 元木光雄. ある投票ゲームのシミュレーション, IEICE Technical Report, COMP2008-20, pp.37-42, 2008/6/16.
  170. Yasuko Matsui, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno. Enumeration of Perfect Sequences of Chordal graph, IEICE Technical Report, COMP2008-3, pp.15-21, 2008/4/18.
  171. Takeya Shigezumi, Naoto Miyoshi, Ryuhei Uehara, Owamu Watanabe. Scale Free Interval Graphs, COMP-NHC学生シンポジウム, DS-1-7, 2008/3/18.
  172. 上原 隆平. 情報科学としての折り紙, 第3回 折り紙の科学・数学・教育研究集会, 2007/12/16.
  173. Ryuhei Uehara. Bandwidth of Bipartite Permutation Graphs, IEICE Technical Report, COMP2007-36, pp.29-34, 2007/9/20.
  174. 上原 隆平,河村 泰之,松永 博充,元木 光雄. ある投票ゲームに関する戦略のモデル化, 計算機科学の理論とその応用(夏のLAシンポジウム), pp.4:1-4:3, 2007/7/18.
  175. Takeya Shigezumi, Ryuhei Uehara, Osamu Watanabe. Do Interval Graphs Dream of Scale-free Network?, 計算機科学の理論とその応用(夏のLAシンポジウム), pp.3:1-3:3, 2007/7/18.
  176. Toshiki Saitoh, Masashi Kiyomi, Ryuhei Uehara. Simple Efficient Algorithm for MPQ-tree of an Interval Graph, IEICE Technical Report, COMP2007-24, pp.49-54, 2007/6/29.
  177. 高原 祥浩,寺本 幸生,上原 隆平. Ptolemaic Graph 上の最長路問題に関する研究, 計算機科学の理論とその応用(冬のLAシンポジウム), pp.18:1-18:10, 2007/1/29.
  178. 斎藤 寿樹,清見 礼,上原 隆平. 区間表現からMPQ-treeを構築するアルゴリズム, 計算機科学の理論とその応用(冬のLAシンポジウム), pp.16:1-16:10, 2007/1/29.
  179. Shin-ichi Nakano, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno. Efficient Algorithms for Airline Problem, 新世代の計算限界 −その解明と打破− ミニシンポジウム: 新世代計算限界と地球環境問題, pp.51-60, 2006/12/6. (Here is the current version in English.)
  180. Ryuhei Uehara. Efficient Algorithms for Airline Problem, IEICE Technical Report, COMP2006-34, pp.25-31, 2006/10/17. (The results are updated; see above.)
  181. 上原 隆平. グラフクラスとアルゴリズム, IEICE Technical Report, Lecture talk, 2006/9/26. (The PDF file (520263bytes) of the talk is available, but in Japanese.)
  182. Ryuhei Uehara and Sachio Teramoto. The complexity of a Pop-up book, IPSJ SIG Technical Report, 2006-AL-107-10, pp.59-64, 2006/7/3. PDF file (126431 bytes)
  183. 平山 亮, 上原 隆平. スケールフリーグラフ上における局所情報を用いたランダムウォークについて, IPSJ SIG Technical Report, 2006-AL-107-6, pp.31-37, 2006/7/3.
  184. Sachio Teramoto, Mitsuo Motoki, Ryuhei Uehara, and Tetsuo Asano. Heuristics for Generating a Simple Polygonalization, IPSJ SIG Technical Report, 2006-AL-106-6, pp.41-48, 2006/5/18.
  185. Ryuhei Uehara and Takeaki Uno. Canonical Tree Representation of Distance Hereditary Graphs and Its Applications, IEICE Technical Report, COMP2005-61, pp.31-38, 2006/3/22. PDF file (183992 bytes)
  186. Sachio Teramoto and Ryuhei Uehara. Voronoi game on graphs and its complexity, IPSJ SIG Technical Report, 2006-AL-104-2, pp.9-16, 2006/1/20. See the conference version with Erik D. Demaine.
  187. Ryuhei Uehara and Yushi Uno. Laminar Structure of Ptolemaic Graphs and Its Applications, IEICE Technical Report, COMP2005-30, pp.17-24, 2005/9/15. PDF file (281249 bytes)
  188. Ryuhei Uehara and Yushi Uno. On the Laminar Structure of Ptolemaic and Distance Hereditary Graphs, Complexity Seminar(Informal seminar in Japanese), 2005/3/19. PDF file (109327 bytes).
  189. Ryuhei Uehara. Efficient Algorithms for the Longest Path Problem, Workshop on New Horizons in Computing (NHC), 2005/3/1. PDF file (231075 bytes).
  190. Yoshio Okamoto, Takeaki Uno, and Ryuhei Uehara. Counting the Independent Sets of a Chordal Graph, IPSJ SIG Technical Report, 2004-AL-96, pp.17-24, 2004/7/27. PDF file(217092 bytes).
  191. Ryuhei Uehara and Yushi Uno. Longest Paths in Small Graph Classes, IEICE Technical Report, COMP2004-16, pp.53-60, 2004/5/20. PDF file(231075 bytes).
  192. Ryuhei Uehara. Extended MPQ-trees for Probe Interval Graphs, IPSJ SIG Technical Report, 2004-AL-93, pp.97-104, 2004/1/30. PDF file(284234 bytes), ps file(133396 bytes, compressed by gzip).
  193. Ryuhei Uehara. Canonical MPQ-tree Model for Interval Graphs, Forum on Information Technology (FIT2003), A-037, pp.79-81, 2003/9/11.
  194. Andreas Brandstädt, Feodor F. Dragan, Hoang-Oanh Le, Van Bang Le, and Ryuhei Uehara. Tree Spanners for Bipartite Graphs and Probe Interval Graphs, IPSJ SIG Technical Report, 2003-AL-90, pp.57-64, 2003/5/23. PDF file(314069 bytes).
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  211. Ryuhei Uehara. Efficient Simulations by a Biased Coin, 情報基礎理論ワークショップ, pp.13-16, 1994/7/18. PostScript file can be found in the page of papers.
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  213. 上原 隆平. 確率Turing Machineにおける低いレベルの領域強構成可能性について, 情報基礎理論ワークショップ, pp.16-21, 1993/7/14. PostScript file (79599 bytes, compressed by gzip).
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  215. 上原 隆平、柴山 茂樹、吉本 雅彦、黒沢 貴弘. オブジェクトの『所有者モデル』とC++による実装例, 情報処理学会全国大会, 4:pp.109-110, 1993/3/24.
  216. 上原 隆平、岩田茂樹. 一般化Hi-QのNP完全性について, IEICE Technical Report, COMP89-31, pp.47-54, 1989/7/26.
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